måndag 29 oktober 2012

Snart tajm för femtio nyanser av mörker!

Haft en najs dag trots att eleverna varit ledig o planering stod på schemat!
Brukar tycka det är så tråkigt på jobbet, utan våra "juveler"!
Sen när jag kom hem o bläddra igenom reklamen upptäckte jag en annons på andra delen av triologin, femtio nyanser av mörker som äntligen ska släppas, blir spännande! ;-)
Blir en shoppingtur efter jobbet imorrn, helt klart!

Idag kom snön oså, skönt att vi hann bli klar med allt som behöver fixas innan vintern!
Pållarna är nog oså helnöjda!
Hovslagarn var här imorse o satte på broddar o snösulor på Nacona, Fredde fick broddar för tre veckor sen, oså skönt att få det gjort!
Vill ju som kunna rida för fullt nu, utan uppehåll för att det är halt!
Hovis fick kolla schettisen Dinos hovar extra noga imorse oså, han har varit lite hovöm, men det såg bra ut!
Var nog bara lite extra hårt i hans hage, när det frös efter all lera som varit.
Men igår fick han en ny hage, så det är lite mjukare där o nu blire ju snöbädd, så då ordnar det sej ändå!

By the way, jag håller i dukan-dieten fortfarande, fy tusan va bra jag är!!
Fast jag unnar mej en dag i veckan med lite extra gott, så jag har nått att se fram emot, men det går verkligen superbra, fast jag önskar att det gick lite fortare att "krympa", men jag är på g iallafall fortfarande!

Ska försöka lägga mej i hyfsad tid ikväll, är såå trött!
Fast det är ju fullmåne o som den "häxa" jag tydligen är, så blire väll si eller så med den saken! ;-)

Ha så gott sålänge nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar