onsdag 30 januari 2013

Streptotricosen på g igen på Nacona-gumman, illa!

Har tillbringat min lediga dag med mycke pålle-pyssel!
Dottern hade med en kompis hem, så då fick det bli lite ponny-ridning på Dino för dom oså!
Tror det var uppskattat! ;-)

Sen beställde jag lite kläder från hennes, känns lite kul med lite nytt nu!

Håller på att jaga en veterinär som är bra på hudsjukdomar, inte helt lätt!
Naconas streptotricos, som hon blev smittad för ca två år sen av en häst till en människa som är nog den tragiska jag mött... :-(
Orka o vill inte gå in på det, men "what goes around, comes around"!!
Iallafall kommer o går, den här jobbiga hudsjukdomen o nu vill vi få bort den en gång för alla!
Har ju haft veterinär här, men som bara ger rådet att tvätta med jodopax o mjukgörande salva sen, men det lindrar bara för stunden, tar inte bort det helt o hållet.
Fast jag har gogglat det här rätt mycket dom här två åren, o hudsjukdomen är svår att få bort, men ska verkligen försöka nu!
För nu har min goa prinsessa fått massa krustor igen, är oftast värst på vårvintern.
Så nu ska jag få tag på nån expert, som kan ge något annat till henne!
Fortsättning följer!

Nu ska jag ta in pållarna, så jag hinner se "mia på grötö" innan bädden.

Ha så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar