måndag 22 september 2014

Back in business...

Idag kämpade jag mej fram på jobbet, gick ganska bra trots att orken inte är riktigt med än.
Mycket tack vare alla goa "juveler" som var glad att jag var tillbaka!
Sen har jag snälla kollegor som oså blev glada när dom såg mej idag, så då känns det extra bra, att man faktisk är rätt viktig fastän man bara är någon sorts "resurs" numer...
Å andra sidan är det nog inte så bara!
Känns bra iallafall att kunna jobba igen.

Vågar inte åka o träna än, så då ligger jag i soffan o läser lite o längtar..




Hoppas jag snart får ork o slutar hosta, så jag kan göra lite burpies o plankor m.m framöver.  :-)

Pållarna har fått börja sova inne igen, är som slut på sommarbete o nätter ute.
Så nu är det mockning o lite fix som gäller på kvällarna, men det är ganska najs det oså.
Veterinären var här idag oså o vaccinerade dom.
Fredde fick en ny ögonsalva oså, som kanske  kan hjälpa hans rinniga ögon.
Fast hon sa att vissa hästar har ögon som är rinniga, så eftersom veterinären spolade ögonen för en månad sen + att han fick salva i en vecka så kanske vi bara får acceptera att det är så, om inte den här nya salvan hjälper då.
Nu ska jag gå o ta in dom o pyssla lite med go-pållarna våra.
Dom sa på nyheterna att det kanske skulle snöa inatt, lite väl tidigt känns det som. :-/
Vill ha fina höstdagar med fina färger ett tag till innan det är dax för vinterlivet.

Ha så gott sålänge iallafall!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar