torsdag 14 januari 2016

-30 grader o strömavbrott...

Idag har det varit ruggigt kallt, så kallt att det kändes jobbigt att andas när jag var ute o gjorde djuren.




-30 grader mest hela dan.
Fick lite lätt panik när det blev strömavbrott på em! 
Så fick leta upp ficklampor, hämta massa ved så vi kunde hålla värmen i huset.
Förberedde en massa för en kall natt, men som tur var kom strömmen tillbaks efter en timma, sån lycka!
Sprang ju ut o hämtade pållarnas hinkar för att fylla dom med vatten till natten medan strömmen var borta..
Problemet var att jag lånade hjärtas stövlar som är ett gäng storlekar för stora, sprang upp för bron i mörkret o snubbla så jag vred till foten...
Så klantigt!!
Sen nu ikväll när jag skulle ta in pållarna o tog mina vanliga stövlar, fick jag knappt på vänstern...
Visade sej nu när jag lyckades få av stöveln, att foten var svullen o blå, så trött jag blir.
Nåja strömmen är tillbaka, är varmt i huset o djuren överlever nog natten.




Ha så gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar