lördag 9 januari 2016

Rådjurs-sadel, sarg-vakt o nya tjocksockar.

Igår var vi på andra sidan stan o umgicks med våra goa vänner.
Blev bjuden på så god mat o trevligt sällskap!




Fick rådjurssadel som var perfekt tillagad, o sen min barndoms-favvo vaniljglass med varma hjortron, eller mylta som man sa när jag var liten.
Såå lyxigt!


Idag var vi till en sporthall, där min syster o hennes lag spelade match.
Dotterns lag (o deras anhöriga) skulle ställa upp o jobba med fiket, entrén o sargvakt.




Så jag fick uppdraget att vara sargvakt
Kanske lite fel uppgift för en bollrädd som jag, men jag överlevde. :-)


Var in till moder o fikade, fick påfyllning av tjocksocks-lagret som behövs i dessa kalla tider.
Så nu efter middan ska jag njuta av god choklad o mysa i nya sockor o elda förståss.




Ha så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar