onsdag 6 januari 2016

Årets bok läst o ridtur i kylan.

Idag läste jag ut den bästa bok jag läst på länge, tror den är årets bok för mej.




Lucy Dillon's senaste, så grymt bra!
Men eftersom kylan biter sej fast, eldar vi i kaminen o läser vidare.
Börjar på en 50-tals retro-deckare, men känns inte lika peppande efter en att ha läst en så grymt bra bok nyss.


Förut idag tog hjärtat o jag en ridtur med pållarna.
Var kallt som tusan, men skönt att passa på medan solen lyser lite.
Känns skönt att influensan som jag haft sen strax före jul börjar släppa sitt grepp.
Kanske får lite mer ork framöver, hoppas jag iallafall.
Vi började turen med att ta med ponnyn Clara som handhäst, men kom inte så långt.
Att ha "chefen" i flocken som följeslagare, får vi nog jobba vidare på...
Men efter lite stök fick hon vänta snällt i stallet, medan hjärtat o jag drog iväg med Nacona o Fredde på en najs men kall tur.




Skönt att sitta på hästryggen igen, efter all sjukstuga som varit.
Är så najs att komma ut till stillheten i skogen o bara andas...

Ha så gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar