tisdag 5 januari 2016

Slut i hjärnan o hööks-rean.

Igår var en sån dag när allt tog slut för mej, orken, lusten, o bara tungt vart det..
Eller kanske inte bara igår, har varit så några dagar även om det igår kändes som hjärnan var helt slut.
Tror att det beror på att det varit för mycket nu ett tag, även om det varit trevliga o lugna saker, så blev det bara för mycket!
Den här berömda "vilan", mellan varje aktivitet hanns inte med o då blir det väll som det blir.

Sen just igår var oså exakt två års sen jag satt på hästryggen på ridtur i skogen med hjärtat, o fick telefon-samtalet om att min farsgubbe somnat in.
Den ridturen hem kommer jag alltid minnas, som den tystaste jag varit med om...
Sen efter vi tagit ett fint o minnesvärt "hejdå" till pappsen den sorgliga dagen, gick vi syskon hem med modern till henne o fick då reda på att det finns en syster, vi inte vetat om.
Som farsgubben hållt tyst om i alla år...

Första tiden var jag mest chockad o arg att vi inte fått veta det, även om det var före vår tid, o att systern är i moderns ålder, så kändes det så skumt att inte få veta medan han levde.

Men nu har vi haft brevkontakt systern o jag i bra precis ett år, så känns det som varmt i hjärtat igen.
Farsgubben levde i en annan tid, o gjorde nog allt utifrån normer o värderingar på den tiden, även om jag har svårt att förstå hur man kan välja bort ett barn, så fanns det nog orsaker som vi inte vet något om. :-/

Så jag kommer fortsätta minnas han som en varm o god människa, som nog gjorde så gott han kunde...

Å just igår på tvåårs-dagen låg ett nytt brev i lådan från systern. :-)




Känns så spännande o bra att lära känna henne, hoppas att vi kan ses på riktigt i år oså.
Vi har ju som lite att ta igen!

Iallafall idag var jag o hämtade dottern som varit hos farmor o farfar några dagar, sonen följde med o ska stanna där några dar nu.
Kidzen har internet-abstinens här hemma, så då är det bra att det går lösa så här.
Bedrövligt att vi fortfarande inte fått hjälp med internet, bara sms att vi är upp-prioterade på jour-listan.

Nåja, I-landsproblem...

På vägen hem idag åkte dottern o jag in på Hööks-rean.
Hon hade ett presentkort, som hon ville köpa ett nytt bling-bling träns till Clara.
Jag hittade ett nytt fleece-täcke till Fredde, (som rullar sönder alla.)
Dessutom köpte jag en tolksele, så nu ska här åkas skidor efter pållarna.




Hittade oså en hundkalender, som jag köpte för att dokumentera allt roligt som Atlas o jag ska hitta på i år.




Kanske en nörd-grej, men det är ju oså bra att skriva lite dagbok om träningarna vi gör o planera lite bättre det vi ska jobba på.

Ha så gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar