lördag 25 februari 2012

mållös..

Idag har det varit kanonväder, klädde på mej som tusan o bädda ner mej i en utestol med ett tjockt lammskinn att sitta gott på o satt o mös i solen med kaffe o tidning, när mannen var ute o red Nacona offroad en timma i skogen. Så himla gott med sol! Lovely!
Eftersom jag fortfarande hostar kris, höll jag mej inne resten av dagen i soffläge! Passa på att läsa bloggar, o eftersom jag tittar på BB, så var jag tvungen att söka upp Hanna W´s blogg o jag blev totalt mållös...
Hon påminner lite om en äldre bekant som lever i en annan "värld" än mej o många andra! Tänk, mitt första möte med "människan" för 13-14 år sedan, var en middag hemma hos den i stockholma, mannen o jag var nere för att jag skulle springa tjejmilen, då skulle vi passa på att träffas. Nu snacka vi fiiin o förnäm middag på fiiin förort med linnedukar o silverbestick mm. "Människan" fråga vad jag jobba med o jag svara att jag jobba som behandlingsassistent, fick förstås frågan, vad gör man då? Jag svara att jag jobbar med ungdomar som har missbruksproblem o sociala problem.  -missbruk, jobbar du med såna!??? "Människan" visade då tydligt avsky till mej o det jag jobba med. Då berättade den oså att den störde sej på såna vidriga som ligger i tunnelbanan, eftersom "människan" var tvungen att gå förbi dom på väg på sitt fina jobb. Dom luktade så illa o var fattiga, varför skulle dom finnas?? + många fler provocerande kommentarer för mej då, hur jobbigt det hade varit för den här "människan" att bara se såna människor o dom jobbade jag med???  Då höll jag på att avlida över människosynen eller bristen över den kanske man ska säga.. Sen dess har den "människan" fortsatt provocera mej ibland, men ju mer jag lärt känna den här "människan" under åren som gått så tycker jag numer att den är rätt ok även om jag inte delar dennes människosyn, men lite underhållande är det ibland med såna kommentarer o ärligt tycker jag nog synd om "människan" oså som lever såå ytligt o är så ensam ändå o med så mycke okunskap, för pengar o titlar är inte allt! Iallafall när det handla om hannas w´s blogg, så kommer jag nog hitta tillbaka till den oså för är lite intressant med såna provocerande människor som visar sån brist på empati o människo-kännedom, även om man blir mållös oså! 
          Snart dax nu! 4:e mellon, ska bli spännade att se vilka bidrag som visas ikväll! Kan ju inte bli sämre
          än förra lördans för den sög totalt! Ska plocka fram lite glass nu o lindra halsen lite, enda fördelen
          med att va sjuk är att ha fri tillgång till glass! ;-)

          By the way, höll på att glömma!! Gjorde en historisk grej idag oså, tog sista prillan for ever! Nu äre
          bara fejk-snus som gäller framöver! Tänkte att eftersom allt är rätt "pissigt" just nu, så kunde jag lika
          passa på att sluta oså, kan ju inte bli värre... ;-)

         Ha så gott så länge nu!

2 kommentarer:

  1. Meh, störande att jag fick till texten sådär strulig.. Hoppas man kan läsa ändå?

    SvaraRadera
  2. fascinerande att man kan leva i samma land (t.o.m i samma stad ibland) och under samma tid med någon, och samtidigt leva i helt skilda världar...

    SvaraRadera