lördag 18 februari 2012

Handla?? måste man?

Ja nu är ju mannen däckad i feber oså, då är livet på gården inte lätt när vi båda är okry!
Jag har ingen feber men fortfarande hosta o orka inget, men måste!
Idag insåg jag att jag måste handla + åka på granngården oså eftersom mineralerna till Nacona börja ta slut o bara en sågspånsbal kvar.. Sonen ville in till stan o åka skidor med faster som är hemma en sväng så han fick följa med på handlingen. Vilken tur att han varit med så mycket o är ganska stor nu så han styrde upp det ganska bra med all handling, jag fungerade mest som en chaffis o plånbok. ;-)
Vi bruka alltid säga det att det är värst om vi blir båda sjuk samtidigt eftersom våra djur o kidz ska ju inte behöva lida för det, men känns ändå bra nu när kidzen är större o kan hjälpa till lite som idag.
Köpte lite pyssel till dottern så hon kan roa sej lite medan vi är så opigg o när brorsan sover i stan.
Iallafall har vi hanka oss fram ganska bra idag, o nu är det snart mellon!
Var nyss o gjorde stallet, så dj--la jobbigt att mocka två boxar o jag som brukar tycka det är härlig vardags-terapi att mocka o pyzzla i stallet, jaja tur att man inte är så här orkeslös jämt!
Får väll se om det blir jobb i veckan, hoppas det går över snart men det värsta är att nu sitter dottern rödkindad o glansig i ögonen, så jag undrar om hon ska bli sjuk igen oså, stackars lilla go-fian isåfall!
 Mycket sjukt nu, förbaskat sjukt! Hoppas verkligen på bättre tider snart!

Ha så gott sålänge!

3 kommentarer:

  1. Krya på er allthop!
    Kan se S kuta in i butikerna och fråga personal och baxa omkring spånbalar på en vagn :)
    Kram till er!

    SvaraRadera
  2. Haha, var du där Emma? För just så vare o jag tror han njöt av det! ;-) Jag gick mest i en alvedon-dvala bakom "chefen"..
    Vi försöker krya på oss för fullt, går väll sådär just nu!
    Kramen sålänge nu
    Ps, hoppas vi ses på fredag! :-)

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen att ni tillfrisknar till fredag!! Håller tummar och tår för det!

    SvaraRadera