torsdag 24 december 2015

Fröjdefylld Jul!

Startade morgonen med tomtegröt, läsa julstrumpe-tidningen o sen lite hederligt sällskapsspel med kidzen.
Konstatera att jag sög på "sänka skepp"... :-)
Sen överraskade min egen goa "tomte" mej, med ett stort paket!
Något jag önskat mej i flera år.




Jag fick den bästa julklappen, en röd jättefin spark!
Så äntligen har jag en alldeles egen "in sweden we call it a kick", så himla glad för den!


Sen mitt på dan kom moder, lillebror o syster yster med sina familjer till oss.
Vi hade en mysig grill-lunch o kidzen fick roa sej lite med skoter-åkning oså.
Må ju passa på medan det finns lite snö på marken.




Efter det tog vi kaffe-tåren inne o vi vuxna spelade "klapp-jakten", kidzen fick oså öppna lite paket.
Klapp-jakten lyckades jag grymt bra med i år, fick välja paket först o valde det finaste inslagna o i det låg 2 kg godis.




Hoppas jag blir kry att träna snart, för jag kommer bli galet socker-chockad i jul...


Sen lagom till Kallen kom vi fram till hjärtats moster med familj, där vi tillbringade julaftons-kvällen.
Blev en jätte-lyckad o härligt soft jul för oss!




God julmat o därefter dans runt granen (har jag inte gjort sen mellan-stadiet i skolan) men var jätteskoj att uppleva igen! :-) 
Sen kom en cool tomte som delade ut klappar till alla.
Kidzen hade oså en spelhörna där de teamade vid fyra olika data-skärmar, eller kidz kanske jag inte ska säga om 25-åringarna, men dom lärde dottern bl.a. att skjuta ner helikoptrarna i "battlefields", kanske inte det mest pk-korrekta spelet i juletid, men dom hade super-skoj! ;-)


När vi kom hem tittade vi på "tomten är far till alla barnen" o myste.

En riktigt fröjdefylld jul har vi haft idag, så tacksam!

Ha så gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar