måndag 21 december 2015

Julstress o feber!

Har legat i feber o knappt haft någon ork idag.
Bara gjort det jag absolut måste, typ fixat djuren annars har det mest varit soffhäng med filten på.
Hjärtat åkte o jobbade men kom hem tidigare, för även han har blivit däckad av förkylning, stackarn!

Så himla lämpligt att det kom nu, när jag redan är stressad över allt som jag eller vi borde ha gjort redan som naturligtvis inte blivit gjort! :-/
Vet att jag inte ska hetsa o att det blir nog jul ändå, men kan inte hjälpa att jag känner så.
Hade ju tänkt hinna sticka klart min ena julklapp till min kärlek oså, men kommer inte hinna så den får väll vänta...




Den ska ju som täcka hela halsen o det är en bra bit kvar, men han fyller år i februari så den kanske blir klar tills dess!?
Har iallafall tur som har så bra vänner som gjorde mitt sista julklappsinköp idag åt mej, insåg att jag inte orkar någon stadstur nu.

Sen blev jag glad iallafall när jag gick till brevlådan idag




Var som värsta julafton för mej! :-)
Glossyboxen, rolig beställning från geek-sajten o tidningar.


Vädret fortsätter med plusgrader o snön som smälter bort.
Vi närmar oss en grön jul på riktigt i år!




Hoppas jag är piggare imorrn, så det finns någon ork att städa, hitta julgran o pynta...
Tur kidzen får jullov imorrn, så kan dom hjälpa oss att fixa lite julkänsla om vi inte lyckas smitta ner dom oså...
Nä, nu måste eller "vill" (som kuratorn säger att jag ska tänka) jag bli lite positiv igen! 
Låter ju som värsta negativa surpuppan nu, och det går ju inte för sej!
Finns dom som har det värre, mycket värre... så ska sluta gnälla!


Ha så gott sålänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar