måndag 28 december 2015

Mindfulnes som passar mej...

Ligger i ett så hett skumbad, som jag står ut med utan att koka.
Nu ska bacillerna rensas ut en gång för alla!
Eftersom min "vita" jul är slut, så förgyller jag badet lite extra med ett glas rött, smakar riktigt gott efter all sjukstuga.




Har hållt mej inne o legat under filten, den nya blåa gosiga som jag fick i julklapp o sett "rädda willy" och "forrest gump" på tvn.

Tog fram en julklapp till som jag fick av tomten, den nya sortens mindfulnes som poppat upp nu o den passar mej ganska bra, eftersom jag blev lite anti russin-övningar o gå i takt med andetagen, som jag lärde mej på mindfulnes-kursen jag gick förra vintern. Det var som inte riktigt min grej...




Men den här målarboken för vuxna, är mer min grej! :-)


Hjärtat o kidzen åkte o umgicks på isen idag igen med goa vännerna.
Kändes inge vidare att behöva va hemma en dag till.
Fast när jag fick den här bilden skickad, då blev jag ganska glad att jag inte följde med...




Jag hade nog fått blåsa i en påse, tror jag! ;-)
Men dom var så nöjda över äventyret, när dom kom hem.


Vårat wi-fi försvann den 23:e, var något fel med fiber-dosan.
Idag ringde hjärtat o påminde dom om felanmälan som gjordes då, men dom sa att dom inte hade tid att komma ut förrän nästa år. 
Jouren funkar nog inte på landsbygden...
Så lider lite med kidzen att inte få ha internet på jullovet.
Själv har jag lite surf på min mobil, men det räcker ju inte att spela online-spelen dom spelar.
Så igår sov dottern hos farmor o farfar, o idag är det sonens tur.
Sen är jag glad att våra kidz uppskattar ute-liv o sällskaps-spel o att umgås med oss, så dom har klarat sej ganska bra ändå fast det är drygt att inte ha internet.
Men dom kommer nog va tacksamma till veckan, när vi förhoppningsvis fått igång det igen.

Ha så gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar