torsdag 10 december 2015

Ingen jul utan Ernst! :-)

Idag var jag o en vän, som blivit nästan lika folkskygg som jag o gjorde stan. :-)
Lite blandad shopping blev det.
En najs fika hann vi med, eller lunch kanske det var.




Lyckades hitta en ny Ernst-tändsticksask oså, med hans visdomsord: "färgen får det att brumma som en liten humla i mitt bröst"
Haha, han är så bäst! ;-)



Har insett ett tag när jag läst, att jag blivit äldre...
Så himla galet, jag var ju nyss sjutton!?
Fasiken, nu går det bara utför, eller?

Iallafall köpte jag ett par läsglasögon idag, så jag kan ta mej an en barndoms-klassiker som jag vill läsa om.




Sen när jag läst den, ska dottern få pröva läsa den.
Jag älskade den som barn, så jag hoppas hon kommer uppskatta den.


Ikväll har jag hjälpt sonen att plugga inför ett so-prov imorrn.
Det går så himla bra för honom i skolan nu.
Jag är så stolt över alla hans framsteg han gör, o för den mogna o goa människa han blivit!


Nu ska jag mysa ner mej i soffan o kolla in Ernst på tvn, när han julpysslar.
Mysigt värre!


Ha så gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar