torsdag 4 april 2013

Baka + jag = ???

Idag hade jag tänkt skrälla till o baka cupcakes till morgondagens middag, som flashig efterrätt alltså!
Hade köpt grejjer till den, tankat hem en baka-app där jag hitta ett asbra recept!
Ja allt var som klart, tills jag insåg att "va tusan håller jag på med", jag kan typ inte baka, har aldrig grejjat det bra som alla verka göra så himla bra.
Hur svårt kan det va liksom?!
Tydligen jättesvårt! ;-)

Kommer ihåg när svärmor öppnat sitt gårdsbageri o jag ville ställa upp o hjälpa henne (eftersom hon alltid ställer upp för oss)
Jag var där på onsdagskvällar ett halvår nästan o rullade till kardemummabullar o bara kände mej på så fel plats... :-/
Svärmor däremot trodde att jag tyckte det var såå kul, så hon hade planer att skicka iväg mej på nån sån där surdegskurs.
Nånstans där kröp jag till korset o avslöja att baka var verkligen inte min grej!
Blev som inga fler onsdagskvällar för mej o det var nog lika bra! ;-)
Å bäst för bageriet!

Iallafall blev det inga cupcakes gjorda för mej idag heller, hjärtat kom med den briljanta idén att marängsviss är väll ändå roligare att bju på, för att inte tala om kidzen som skulle defentivt gilla det bättre än mina cupcakes, kidz kan ju liksom vara så brutalt ärliga! ;-)
Ibland är han för härlig, min man!
Han har sina ljusa stunder! ;-)
Å marängsviss är ju ändå supergott!

Ha så gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar