torsdag 18 april 2013

Western-fyndat!

Idag har det varit full fart, pust!
Först varit med på sonens utredning på fm o sen jobb resten av dan o på kvällen har det oså varit fullt upp!
Känner mej hyfsat trött i luvan nu, men ska snart ut o putsa pållarna.
I helgen tror jag det blir investering av dusch i stallet, så leriga pållar kan bli snabbt fina igen! ;-)
Sen tror jag inom en snar framtid att det får bli lite grus uppfyllt i vinterhagen.
Den har som blivit sönderregnad förra sommaren redan o sen nu med all snö-smältning så är den helt körd.
Å vi vill inte ha hovskador av leriga hagar under vår o höst!
Har ju ioförsig klarat oss från sånt med våra pållar, peppar,peppar!
Men våran hovslagare berätta att förra hösten, hade han aldrig varit med om så mycket hovbölder o röta o annat skit som blev av allt regn som kom förra sommarn o förstörde marken.
Så dax att fixa det, så det blir bra för våra go-pållar o så att de inte får sånt skit oså.



Idag var jag in en snabbis på en nyöppnad western-affär i stan.
Hitta såå mycket kul där!
Shoppa några bra-iga grejjer till fyndpriser, som jag bara kände att jag ville ha! :-)
Kanske egentligen inte rätt tid för western-uggs, men de får vila i form tills snön kommer igen...
Bara ville ha! ;-)
Sen en westerhatt som lukta jordgubbe till bilen o en brun scarfs, kändes som helt rätt.
Kommer definitivt bli fler besök där iallafall!

Ha så gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar