onsdag 17 april 2013

Nya utredningar...

Idag påbörjar vi juniors dyslexi-utredning o det känns bra, även om jag önskar att vi inte behövde...
Men nu äre som det är o det är bara att fortsätta kämpa o hoppas på det bästa!
Känns som junior fått kämpa lite för mycket på slutet o ändå har han haft ett kanon-år i år på skolan, faktiskt det bästa i skolans värld för honom.
Är så imponerad vilket engagemang de gett efter de gått utbildning på barn-habiliteringen, önskar att fler skolpersonal fick gå så fler barn kan få hjälp!
Men efter ett så bra år med så mycket stöd känner jag stor oro inför hoppet till högstadiet nu, hur det kommer bli...
Vi ska ju på lite skolmöten framöver o förhoppningsvis får vi lite svar, så vi kan känna oss lugna.
Fast jag känner mej grymt tacksam över det här skol-året o är nöjd över framstegen hittills iallafall!

Annars är våren verkligen på väg nu!
Så häftigt med tranorna o snön som börjar smälta bort nu, även om gården är super-skitig nu o inte så kul att tillbringa tid på.
Men det går fort nu o snart kommer gröngräset o blommorna, en underbar tid!
Hoppas hjärtat o sonen inte får lida allt för mycket av pollen-säsongen som är på väg. :-/

Köpte majblommor igår o ska nog köpa lite fler idag!
Ser bara mer o mer i mitt jobb vad det kan behövas för många barn o ungdomar, är många som har det svårt nu med all arbetslöshet o misär o då är det barnen som drabbas hårdast.
Att då kunna göra en så viktig insats som  att köpa "majblomman", där de kan söka bidrag till kläder eller sommarplaner eller nått annat behövligt, är bara något jag vill bidra till så länge jag har möjlighet!

Ha så gott nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar